W przypadku uszkodzenia pojazdu na drodze powiatowej, poszkodowany w formie pisemnej zgłasza fakt zaistnienia szkody do Zarządu Dróg Powiatowych, załączając wniosek o odszkodowanie (roszczenie). Zgodnie jednak z art. 6 Kodeksu Cywilnego, który stanowi, że “ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne” poszkodowany dla odpowiedniego zabezpieczenia roszczeń koniecznie powinien zgromadzić odpowiednie dowody potwierdzające zaistniałą szkodę i jej rozmiary.
Wniosek o odszkodowanie powinien zawierać:
1) adres korespondencyjny poszkodowanego
2) opis zdarzenia (data i godzina zdarzenia, kierunek jazdy, przyczyna zdarzenia, uszkodzenia w pojeździe, czy była policja na miejscu zdarzenia i spisała protokół, inni świadkowie, inne okoliczności zdarzenia)
3) dane pojazdu (marka i model, numer rejestracyjny)
4) posiadane fotografie miejsca zdarzenia lub szkic miejsca zdarzenia (dokładny szkic sytuacyjny miejsca zdarzenia z dowiązaniem się do punktów stałych typu lampy uliczne, numery posesji, słupki drogowe, szkic jest niezbędny do prowadzenia czynności wyjaśniających i ewentualnego wszczęcia procedury odszkodowawczej oraz wypłaty odszkodowania)
5) w przypadku pojazdów mechanicznych do wniosku należy dołączyć kserokopię (lub skan w przypadku e-mail) dowodu rejestracyjnego (obie strony) oraz ubezpieczenia OC, prawa jazdy, dowodu osobistego, notatki policyjnej, straży miejskiej
Po otrzymaniu zgłoszenia szkody ZDP w Ogonkach przekazuje dokumenty do ubezpieczyciela, którym jest BALCIA INSURANCE
Dalsze czynności związane ze sprawą są prowadzone przez ubezpieczyciela.
Zarząd Dróg Powiatowych w Ogonkach
Ogonki 6
11-600 Węgorzewo
e-mail: zdp@powiatwegorzewski.pl
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025